Sokáig, nagyon sokáig töprengtem azon, hogy melyik legyen az első vörös amit "tudatosan" fogok kiválasztani és kóstolni. Az alaphelyzet az, hogy ezidáig nagy ellenérzésem volt a vörösborok iránt. Nem értettem, nem szerettem a vörösbort, fájt a fejem tőle, rosszul esett minden korty. A múlt idő használatából már rájöhettetek, a kóstolás végére megváltozott a véleményem a vörösekről. De még mennyire....

 Dr Lőrincz György remekét is a Magyar Ízek Házában vettem 2.890,- Ft -ért.

A színe szép, közép rubinpiros azt nem mondanám, hogy olajosan mozog de azért tiszteletet parancsolóan hullámzik a pohárban.

Illata elsőre erősen fás jegyeket hordoz amitől kicsit meg is ilyedtem, mert eddig evvel még csak rossz tapasztalataim voltak. Kevés szellőztetés után már enyhül a fa illata és egy kis étcsoki és beköszön.

A korty meglepően selymes a tanninját szinte nem is lehet érezni, a savak szerintem tökéletes harmóniában vannak a 13%-os alkohollal, egyik sem lóg ki kicsit sem. A lecsengése megfelelően hosszú egy kis kesernyével ami nem bántó és fel is oldódik, hogy a legvégén egy kis aszalt gyümölcsösség maradjon utána.

Ez egy eszméletlenül jó bor, és az ár - érték aránya is döbbenetes, ha fogyasztod bátran teheted az est fénypontjaként is nem lehet vele szégyent vallani.

Az "elsőre" mindig emlékszik az ember, mit is mondhatnék, nagy volt a várakozás és úgy hiszem nagyon jó választás volt!

Oda vagyok érte, innám újra !!!
pont: 7-8

 

Címkék: st andrea 7 pont pinot noire

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr912439008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bolygo_Hollandi 2010.12.09. 20:19:19

Ahogy férfivá nemesül az ember, úgy szereti egyre jobban a (jó) vörösbort ;)

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.12.09. 20:36:59

Na igen, mondják: kor, kell a jó vöröshöz. Amúgy tényleg érdekes, hogy idővel hogyan változik az ember ízlése, talán épp úgy érik mint a bor is a palackban. :D
süti beállítások módosítása