Előljáróban szabadjon megjegyeznem, hogy ez az első tudatosan kiválasztott és vásárolt borom, minden eddigi kapcsolatom a borral szinte kivétel nélkül a tévedés kategóriájába tartozik.  Ez, és a későbbi értékelések rendkívül öncélúak, egyedül azért születnek majd meg, hogy nyoma maradjon a borral kapcsolatos ízlésem fejlődésének és hogy segítséget nyújtsanak a tanulási folyamatban melynek végére szeretnék valami képet kapni arról, hogy hogyan is kell igazán, egy jó bort élvezni.

A bort 8-án pénteken vettem itt--> www.radovin.hu/index.php 3.150 Ft volt, a kiszolgálás teljesen korrekt, a palackot én választottam, még mondták is, hogy ennél a pincészetnél sosincs baj, de ha mégis bármi gond lenne a borral vigyem vissza nyugodtan.

Vasárnap este bontottam fel az üveget, hűtőben volt, úgyhogy várnom kellett míg megmelegszik kissé, dekantálóba került a bor egy része, a többi vissza a hűtőbe. A színe gyönyörű aranysárga kissé lomhán mozog mondhatni olajosan. Az illata a szellőztetés után intenzív, kissé mézes. Az elején érezni a magas alkoholtartalmat de vége nagyon lágy, sokáig érezni azt a kellemes utóizt ami annak ellenére, hogy száraz a bor mégis édeskés kissé.

Hétfőn folytattam a kóstolást. Nem változott semmi bár ekkor már csak egy pohárral ittam belőle, az élmény ugyanaz.

Nem értek én még a borkóstoláshoz úgyhogy nem tudok olyanokat írni, hogy ilyen meg olyan ízű a bor, de egyet tudok, eddig egy egy korty bor után mindig átfutott rajtam valami kellemetlen érzés, ami itt nem volt. A magas alkoholtartalom egyáltalán nem bántó, szívesen iszom ezt a bor. És mégegy fontos, régebben valamelyik somlói bor címkéjére azt írták, hogy a "nászéjszakák bora". Nos azt hiszem ez igen találó jelző, szerintem az asszony sem mondana mást. :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr402363472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

indzu 2010.10.12. 20:55:04

Szia!

Egy két észrevételt megosztanék veled amit hétvégén gyűjtöttem be Egerszalókon.
A 2008-as évjárat felejthető, a 2009-es kiváló, 2010-est felejtsük el.
Ezt talán nem árt ha szemelőt tartjuk a jövőben ha jó bort akarunk inni.
Ettől függetlenül a pincészet és a bor jó választás, bár én inkább vörösbor párti vagyok. „talán rossz a vérképem azért szeretem a vöröset ” 

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.10.12. 21:16:34

@indzu: Az évjáratról nem tudok nyilatkozni, viszont lévén az Apátsági Pincészet szerintem kifejezetten terroir borászatot folytat (tehát a területre jellemző specifikus fajták és technológia) az általános évjárat nem annyira mérvadó, ebben az esetben azt kell nézni hogy a somló hegyi talaj és egyéb környezeti adottságok egy általánosan rosszabb évjáratban is jól tudnak teljesíteni. Ennél a bornál ez az évjárat igazán kiváló szerintem.
Mondanám, hogy megkínállak belőle de nemhiszem hogy holnapig marad belőle. :)
süti beállítások módosítása