2010 Újbor és sajt fesztivál

 2010.11.29. 07:00

Az alkoholos befolyásoltságnak köztudottan különböző fokozatai vannak. Tudományos megfigyelések és többünk saját tapasztalata alapján az alábbi 5 fejezetre lehet osztani az alkohol tudatmódosító hatását.

  • A Bölcs - mindenhez ért és mindenről van véleménye, folyamatosan beszél.
  • A Sármos - "De jó képű és ellenállhatattlan vagyok" mindez kiegészül egy hegynyi önbizalommal...
  • A gavallér - "Még egy kört mindenkinek" felkiálltással szeret a figyelem középpontjába kerülni.
  • A golyóálló - ezt nem részletezem mindenki tudja miről van szó.
  • A merengő - az élet magvas és súlyos dolgai jutnak az eszébe, melyekről órákig tud meditálni mozdulattlan pupillával.

A 2010-es újbor és sajtfesztiávlon találkoztam jónéhány bölcs és pár sármos emberrel. Viszont sikerült egy-két igazán szép tételt is megkóstolnom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lévén újborok megmérettetése volt, ezért túl nagy dolgokat nem vártam. Alapjában véve széndioxidos, savas karakterű alacsony alkoholú borokkal találkoztam de ez a 2010-es év időjárását figyelembe véve nem volt meglepetés.

A legjobban Gál pincészet Pinot Noir Rose-ja tetszett illetve még az Aklan pincészet Cserszegi fűszerese, mindkettő, kellemes meglepetés volt.

Megemlíteném még az Árnyas pincészet Olaszrizlingjét ami lévén kezdő borászatról van szó egyáltalán nem rosz. A savak felé billen ez is csak úgy mint a zöme a jelenlévőknek, elbírna még egy kis alkoholt, hogy egyensúlyban legyen, de egy igazán friss üde rizling. Amúgy meg épp a szemem láttára magasztalta az egekig ezt a tételt, egy már-már "sármos" sommelier, amit Dani a pincészettől persze józan fenttartással kezelt :-D

A rendezvény szervezése jó volt, nem volt túl sok kiállító ugyan de egy kellemes szombat délutánt tölthettem el. Tanulság is van, többet kell használni a kármentőt. A végén (mikor már magvas "bölcsességeket" írtam a jegyzeteimbe) egy óvatlan mozdulattal egy instabil asztal szélére tettem a kármentőnek használt bokályomat ami persze le is esett az asztalról és eltört. Még jó hogy épp üres volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr122480967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.12.02. 14:44:11

Nem tudok berúgni. Alkoholból egyedül a pálinkát szeretem, az is 4-5 feles után elkezd nem ízleni, és nem tudok annyit inni belőle, hogy "jó legyen". Gyárilag el vagyok cseszve.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.12.02. 16:50:40

Klasszikus értelemben én sem tudok berúgni, előbb leszek rosszul mint részeg, de ez talán nem is baj. Ha a pálinkát szereted, jövőre megkínállak majd a tiszta törkölypálinkámból (idén még nem lett mert fiatal még a szőlő és kevés termett hozzá). No az igazán finom illatos nedű, és mégiscsak ugyanabból az alomból készül mint a bor. :)
süti beállítások módosítása