Légli 333 - 2009

 2010.11.08. 07:00

A következő kóstolás apropóját a termőhely adta. A balatonboglári borvidékről (merthogy ennek a közelében van Ságvár is) Légli Ottó 333-asát kóstóltam a 2009-es évjáratból. A nevéről csak annyit, hogy az év 333. napján újborként kerül forgalomba.

A csillagvár üzletközpontban lévő Magyar Ízek Háza elnevezésű üzletben vettem, 1.850 Ft-ért.

Irsai Olivér, Zenit, Müller Thurgau és Muscat Ottonell fajták házasításából készül ez a könnyű nyári kaland, hát lássuk.

Szín: Nagyon világos sárgás, áttetsző nagyon tiszta
Illat: Kicsit lapos, talán citrusok,
Íz: Könnyű, egyáltalán nem nagy test, a savak diszkrétek, a vége gyors lecsengésű kissé jellegtelen, egy enyhe kesernyés véggel (éretlen dió, vagy valami más zöld dolog), de utána lassan egy kellemes édeskés utóíz marad emlékül.

Másnap:
Hozta másnap is a formáját, ez mindenképpen az előnyére írandó. Igazából nem változott semmi, nem lett se jobb se rosszabb, az élmény nagyjából ugyanaz mint tegnap. Ja igen, és ma már frissen sült libatepertőt és retket ettem hozzá erőspaprikával, persze csak a kóstolás végén már :-) !

Összességében jól iható, kellemes mindennapi bor, nem lehet vele beégni, de semmi extra nincs benne.

Szeretem, innám újra.
Pont: erős 4

 

 

Címkék: légli légli ottó 333 4 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr572430603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezső a pincéből · http://arnyas.blog.hu 2010.11.19. 20:13:40

Idén tavasszal kóstoltam, bennem is hasonló kép alakult ki: hibátlan, jól megcsinált bor. Az árát viszont kicsit magasnak találtam már akkor is.

G_P 2011.03.06. 13:39:45

Tegnap viszont 2010-est ittam, és mivel tetőtérben lakom, így kiöntöttem a tetőre az egészet. Undorító és savanyú volt, mosogatólé.
süti beállítások módosítása