Vörös projekt

 2010.10.02. 20:51

Sajnos a fehér must erjedése nem idnult be, úgyhogy must maradt. Már sajnálom hogy tettem hozzá cukrot nem kellett volna, kissé így műédes lett, de azért iható. Tanulság levonva többet soha nem cukrozok, bár természetesen nem emiatt nem idult el az erjedés, de a legfőbb tanulság számomra ez.

Viszont kisöcsém hozott nekem ságvárról egy 16 literes diszperzites vödör othello szőlőt. Ebből próbálok meg vörösbort készíteni. Az othello nem kifejezetten minőségi szőlő, a bora asztali bor, úgy tudom nagyüzemekben már nem is lehet termeszteni csak háztájiban.

A szőlőt megroppantottam múlt héten vasárnap és egy 12 literes kerek vödörbe tettem. Vettem egy szintén kerek szűrőt mely majdnem pontosan illett a vödörbe így le tudtam nyomni a törkölyt a lé alá, elkerülendő az ecetesedést. Csak élesztőt adtam hozzá de ként akkor még nem.

A szőlő cukortartalma igen kevés lehetett ezért és a lakásban lévő meleg miatt gyorsan lezajlott az erjedés. Azért szépen forrt még a hangját is lehetett hallani. A 4. napon tettem hozzá ként. A bor 6 napig volt a törkölyön így erjesztettem.

Ma jött el a napja, hogy - a kisöcsémmel közösen vásárolt 8 literes kis préssel - kipréseljem a törkölyt. A bor forrása mára már leállt a törköly szépen leülepedett a bor aljára. Valamivel több mint 6 liter bor lett, elég könnyű asztali bor lesz, de nem baj amúgy is a könnyű borokat szeretem.

Most ülepedik, bentonitot nem adtam még hozzá, hagyom a finomseprűn, hogy az almasavbontó baktériumok enyhítsék a savakat. Egyenlőre ennyi még nem tudom mikor fogom átfejteni de jó lenne ha karácsonyra már palackozható állapotba kerülne bor.

Ja és ha úgy lesz akkor még cimkét is kell tervezni és persze nevet is kell adni a bornak mégiscsak az első borom, és lesz vagy 4,5 liter biztosan. :-D

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr42340195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.10.07. 21:03:01

Ma megkóstoltam a borom, egészen jó, könnyű kissé még savas asztali bor, talán akár tájbornak is hívhatjuk. Szépen leülepedett már, a színe is szép mélyvörös. Eddig tetszik.... :D
süti beállítások módosítása