Oltás

 2011.05.27. 08:00

Van néhány tőke szőlőm amit át kellett már oltani mert kihajtott az alany és az előző tulaj ezt nem vette észre. Nagyon szépen kialakította a termőalapokat és tutin termőre metszette ezeket is. Úgyhogy volt 6 tőke vadszőlőm termőre metszve. Nos ezt az állapotot kellett most megszüntetnem.

RAMBO szőlősgazda nyomán végeztem el az átoltást "zöldbe fás oltás" módszerével.
Az oltás mikéntjét nem részletezném nagyon, mert pontosan úgy készült mint a fent említett cikkben. Csak annyit, hogy 6 tőkét kellett átoltani abból négy Muscat Ottonel lett csakúgy mint a többi tőke illetve a feleségem kedvéért kértem az egyik kollégámtól néhány pölöskei muskotály vesszőt úgyhogy most abból van két tőke.

Néhány kép alant (sajnos a fényképező gépemet otthon hagytam ezért csak ilyen béna telefonos képeket tudok feltenni)

 

 

 

 

 

 

 



Áznak a vesszők - ez egyébként egy csalikancsó amit én csináltam :-)

 

 

 

 


Fontos, hogy az alany vessző és a nemes vessző egyforma méretű legyen.


 

 

 

 

Egy hasítékot készítettem az alanyvesszőbe, kb 3-4 cm mélyen.

 

 

 

 


A nemes vesszőt szintén 3-4 cm hosszban ék alakban megfaragtam majd a hasítékba helyeztem.

 

 

 

 


Ezután már csak szigetelőszalaggal jó szorosan körbetekertem a hasítékot. Oltószalagom nem volt de talán megfelelő lesz a "szigszalag" is.

 

 

 

 


És a végeredmény, tőkénként két vesszőt oltottam, így talán biztosabb a siker.

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr922931470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.06.22. 16:40:37

Te, kézzedd, ittam Badacsonyi Kéknyelűt! Tuttad hogy az egész világon csak Badacsonyban gyártanak kéknyelű szőlőt? Vagy termesztenek vagy mi. A szőlő levelének a töve kékes neki. Attól a neve. Há én nem vagyok bortudós, nekem ez má kultúra, tudomány! De: finom és kész.

wasquez 2017.03.25. 22:18:05

Az oltóvesszők végeit le kellett volna zárni valamivel, mert akkor nem párologtat onnan, és talán jobban tudja szívni az alanytól a nedvességet.
süti beállítások módosítása