Szombaton kora hajnalban indultunk Ságvárra. Reggel 7-re meg is érkeztünk. Egy gyors reggeli, majd fél nyolckor már kapáltam is, illetve kapával igyekeztem a szőlőtövek körül kissé átforgatni a földet. Gyönyörű volt a napkelte, minden nagyon csendes és békés volt. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 .
Elég sok munka volt. Ezért, hogy ne legyen túl bő lére eresztve ez a bejegyzés, nézzük végig képaláírásokként az elvégzett munkát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gyorsan világosodott, a füvön még látszik a hajnali dér, kissé még fagyos volt a föld úgy kb 1 cm vastagságban. Már ekkor elkezdtem a munkát, és ahogy jött fel a nap gyorsan melegedett az idő. A talaj is felengedett, én meg - városi legény létemre - gyakran megálltam "szuszogni" egy kicsit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kapálás végeztével a sorokból összegereblyéztem, a földbe be nem forgatott lombot. Ez kisebb részben a szőlő levelei nagyobb részben a közelben álló gyümölcsfáké.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szőlősorok köze füvesítve van, és géppel ráadásul nem is lehet megközelíteni, ezért minden második tő közé ástam egy ilyen kb 30-40 cm mély gödröt, és ebbe tettem egy kevés szervestrágyával összekevert komposztot. Így próbálok valamennyi tápanyagot visszapótolni a talajba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A földben egy számomra eddig még ismeretlen anyagot találtam, gondolom pétisó lehet vagy valami hasonló műtrágya. Tapintásra gipsz-szerű kissé málékony anyag volt, szaga nem volt semmi.

Ezután már csak vissza kellett temetni a kiásott gödröket, majd megmetszettem még három gyümölcsfát (két barack és egy alma) amik szőlő sorok között vannak elültetve. Erről nem csináltam képeket de jó lett, katlan-szerűen középen kiritkítottam hogy oda is be tudjon sütni a nap, és alaposan visszametszettem az ágak hosszát is, hogy a lehető legkevésbé árnyékolja a szőlőt.

Hipp-hopp este lett, a hátam sajgott, elfáradtam piszkosul, de nagyon jól éreztem magam. Kint voltam a jó levegőn csodálatos időben, és a társaság is kiváló volt :-)

Jó mulatság, férfi munka volt!

 


 

Érdekesség:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A komposztálónkat még nem is mutattam. Magam készítettem ám
:-)

 

Előzetes:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az egyik következő bejegyzésben a szomszéd öreg szőlőjének megfiatalításáról szeretnék beszámolni. A fenti képek a kiinduló állapotot mutatják a bakművelésű és az alacsonykordonos területen.

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr52412426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása