A szomszéd szőlője...

 2010.10.18. 12:21

A szomszédságunkban lévő szőlőt már évek óta nem gondozta senki, ennek következtében erős fertőzési nyomás alatt tartotta a mi területünket. Elhatároztam, hogy egyrészről szeretném megmenteni ezt az öreg szőlőt és egyuttal csökkentem a mi területünkre eső fertőzéseket is. Első lépésben a kb 80-100 cm-es gazt kell kiírtani, mert ebben az esős időben párásan tartja a tőke környezetét, ami igen jó a gombás fertőzéseknek.

Az alábbi videón a már lekaszált és a még lekaszálatlan terület látható -->


Miután nem használok gyomirtó szereket ezért kézzel estünk neki. Bence fiam nagyon sokat segített - külön köszönet ezért neki - egy sarlóval tisztogatta a tőkék közvetlen környezetét, én pedig motoros fűkaszával dolgoztam. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen nehéz lekaszálni a nagy füvet, hideg volt mégis jól leizzadtunk.

A megtisztított tőkéket szemrevételezve eléggé szomorú kép tárult fel. Egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy a tőkék nagy része nem fog teljesen kipusztulni. Sok helyütt zúzmó telepek láthatóak, ami párás környezetre utal ezért sok tőke korhadt. A metszés elmaradása miatt rettentően felmagasodtak a tőkék, úgyhogy lesz vele munka rendesen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A méteres gazból a bakművelésű tőkék ki sem látszanak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Tisztulnak" a bakművelésű tőkék.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szemmel jól látható zúzmó telep a tőkén.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alaposan felmagasodott tőke.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alakul az alacsonykordonos rész is, bár a támrendszer még komoly felújításra szorul.

 

A sok fű lekaszálása után még ki kellett hordanunk a szőlőből amit lekaszáltunk. Ez sem volt kevés munka. Egy hatalmas boglyába raktuk az egészet, úgy gondolom jó komposzt lesz belőle és tavasszal majd "visszapumpáljuk" a talajba tápanyagként. Lassan már esteledett és fáradtunk (na jó én fáradtam, a Bence még sokáig bírta). Mikor végeztünk a kihordással mondtam a Bencének, hogy jól van most már menjünk. Mire ő:
"De apa, eddig volt a munka most jön a szórakozás" .... hát lássuk.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr892380669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása