Indul a mandula

 2010.09.20. 21:36

Ma reggel átfejtettem a mustot, a durva seprő szépen leülepedett, hozzáadtam a bentolitot, 15 dkg cukrot, és a kéndioxid vizes törzsoldatát. Minden adalékanyagból pontosan annyit amennyi 5 literhez kell. A mennyiségek csekélysége miatt mindent fecskendővel mértem ki.

Estére szépen tovább ülepedett a must megint átfejtettem így már a  finom seprőről is levéve (bár ma olvastam RAMBO blogjában hogy ő a finomseprűn rajtahagyja mert így az almasavbontó bacilusoknak több tápanyag jut. Mindegy erről már lemaradtam, majd jövőre.)

Szóval átfejtés után must a palackban, szigorúan meghagyva a forrásnak szükséges helyet, illetve vettem egy kis kotyogót amit beleillesztettem egy kifurt parafadugóba, így a keletkező széndioxid eltávozhat és remélhetőleg nem kap levegőt (bár eleddig már annyi levegőt kapott szerencsétlen must, hogy akár kádban is erjedhetne)


  

 

 

 

 

 

 

 

A dugót kifurtam középen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kotyogó alja szerencsére kúpos, így jól illeszkedik a
dugóba.

 

 

 

 

 

 

 

Kicsit nagy ez a dugó de azért tömít rendesen.

 

 

 

 

 

 

 

 

A késztermék, innentől már a baktériumoké és az
élesztőgombáké a főszerep.

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr542311097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.09.28. 21:53:28

A must nem forr :-( valószínűleg azért mert amikor kipréseltük a szőlőt, egyből leszürtük finom szürőn, vagy ha nem ezért akkor valami másért. Azt hiszem ez a must már megy a levesbe. Viszont kisöcsém hozott nekem Ságvárról egy vödör Othello szőlőt, de erről a projektről egy új bejegyzésben fogok írni.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.27. 15:54:27

Venned kellet volna fajtaélszetőt, ha nem indul be. Kénezni forrás után elegendő, inkább az lehetett a baj. A bentonitos derítést csak nagyon rothadó alapanyag ülepítésére használják, azt ráérték volna a borhoz adni, majd ülepedés után lefejteni.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.10.28. 15:57:38

@RAMBO:
Van különbség a fajta élesztő és a "sima" élesztő között? Mert eredetileg Unikén borélesztőt tettem bele és ennek ellenére sem indult el a forrás, még a mai napig sem, bár azóta igaz hogy hűtőben van de nagyon stabil mustnak néz ki :-)
süti beállítások módosítása