Permetezési napló

 2011.05.13. 08:00

A "nyílt forráskód" jegyében itt leírom a permetezési naplómat, illetve minden zöld munkálatot amit a szőlőben vétkeztem izé végeztem. :-)

 

 

 

DátumMűveletFelhasznált szerEgyéb megjegyzés
2011 04 25PermetezésThiovit Jet30 g/10 liter
 Kaszálás  
 Kapálás  
2011 05 08Permetezés Thiovit Jet60 g/10 liter
2011 05 22Kaszálás  
 Oltás, kötözés  
 PermetezésTopas +
Rhidomil Gold
1 amp +
40 g / 10 liter
 2011 06 04Permetezés

Thiovit Jet + 
Quadris

30 g/10 liter +
1 amp

 

No szóval, ez az a poszt ami miatt ez az egész blog létrejött. Így talán könnyebben ki tudom majd szűrni a hibáimat, vagy valaki aki véletlenül erre jár kiigazít ha valamit nem jól csinálok. Alant a permetezési program ami segít végrehajtani a feladatot.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr302896097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.05.12. 08:15:34

Örömmel olvastam picit rövid, de tartalmas ÚJ posztodat! :) Én múlthéten csináltam az első "rendes" permetezést a lemosó óta, és ma lesz az ismétlés, mert bár dátum szerint szombatra esik az esedékesség, de akkor meló van így kénytelen vagyok ma megcsinálni. Holnap már félek picit az esőtől. Nekem a Nagyapám vásárolta a permet cuccokat, most így fejből nemtudom, hogy miket, de 2-3 dolgot kevertünk be 30L vízhez.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2011.05.13. 09:55:02

@exian:
Szia Csaba, nem a méret a lényeg ezt mi tudjuk :-)

Hány nap telik el nálad két permetezés között? Én csak két hetente tudok menni a telekre illetve esetenként gyakrabban, de max két hetente fogok permetezni program szerint (Syngenta programja) majd ide ki is teszem ha menetrendet.

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.05.13. 10:21:30

@ISándor: nálunk kicsit "ahogy esik úgy puffan" módon szokott menni a permetezés, de próbáljuk a max. 10-14 napos időkeretet tartani. Múlthéten szerdán, és mint írtam feljebb ezen a héten tegnap permeteztem, tehát 8 nap volt köztük, mert hétvégén egész hétvégés rendezvényünk van melóhelyen, így nem tudok kimenni. Megnéztem, nekünk is Thiovit Jet-ünk volt, de az félúton elfogyott, így mással folytattam, valami M betűs, Mecator, vagy nem is tudom (ugyan arra jó, mint a Thiovit, elvileg). Meg még került bele 1-2 apróság, ami a Thiovit-es csomagban volt. 60L permetszer (vagyis készre kevert víz) fogyott el a 9.5 sorra meg a ~30db gyümifára. Úgy tervezem, hogy jövő héten vasárnap lesz ismétlés, ha nem jön össze, akkor azutáni héten valamikor. Jövő héten hét közben egész más tennivalók lesznek a Tanyán, majd írok róla nálam nemsokára. Üdv és jó munkát Ságváron! :)

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.05.13. 10:25:23

Ja, egy apró kérdés: Te vagy a képen látható Stihl gép mögött bebugyolálva? :) A fülvédő tok nem rossz ötlet, van is valahol otthon, tegnap picit zúgott a fejem a hátigép muzsikája után... legközelebb felhúzom, ha megtalálom.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2011.05.13. 12:02:24

@exian:
Viccelsz? :-)
Jó lenne, de nem. Azt a képet csak úgy lőttem a neten illusztrációként.
Nekem csak 110 tőkém van + mégegyszer ennyi a szomszédtól "bérelt" rész. úgyhogy ezért nem veszek ilyen drága gépet. Jó a háti, pumpás is. Kell a testmozgás.

Van egy két egy új meg egy régi hagyományos háti permetezőnk is. A régi sajnos olyan koszos már belülről hogy egyszerűen nem bírom kitakarítani mindig eltömődik a dűzni. Tiszta ideg vagyok tőle mert a gyümölcsfákat csak avval tudom permetezni mert ahhoz van hosszú szár. Valahogyan majd az új háti permetező fogantyújába bele kell varázsolni a hosszú szárat.

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.05.13. 12:41:06

Aha, értem. Nekünk is van több ilyen hagyományos karos-pumpás permetezőnk, de őszintén szólva azokat még sohasem használtam (bár a Nagyapám nemrég megjavíttatta őket, de nem tudom, minek...). Ellenben, van egy kis pici, 5L-es pumpás is, azt viszont bazira szeretem, a kedvencem. Könnyű, pici, jó vele dolgozni, de persze azt csak a szőlő esetében nagyon a kezdeti fejlettségi állapotban lehet csak használni, most még tudom/tudnám, de a fák miatt amúgy is kell a gépi háti. A mienk sem Stihl persze, ilyen sima noname kínai, de teszi a dolgát, néha kell csak pucolni a fúvókáját, mert a koszos és rossz minőségű benzin és/vagy olaj miatt időnként eltömődik! Szívtunk vele sokszor tavaly... de rájöttem, hogy hol és mi szokott eltömődni így már gyorsan tudom orvosolni. Na meg azt is tudom, hogy hol nem szabad benzint vásárolni :)

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2011.05.13. 12:55:05

@exian:

Milyen hosszú a szára egy ilyen motoros cuccnak? Illetve milyen magasak a fáid? Nekem a szőlőn kívül csak 6 gyümölcs fát kell permeteznem. Nem tudom, lehet egyszer majd beruházok egy ilyenre.

Más:
- kiraktam ide a posztba fent a Syngenta legújabb permetezési menetrendjét, aszerint igyekszem a növényvédelmet elvégezni.

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.05.13. 14:32:59

Hú most így fejből nem tudom a méreteit a gépnek, de legközelebb lemérem Neked. Annyira nem hosszú, viszont nagyon magasra képes felfújni a permetet a legmagasabb motorfokozaton. Csak annál a fokozatnál már tényleg kell a fülvédő :) Fák méretei: hát, a cseresznyénk az nagyon nagyra nőtt sajnos, az már túlnőtte a házat is, biztos van vagy 8-10m magas. A többi az kisebb, 2-6 méter közöttiek. Kösz a menetrendet, ez nekem is jól jöhet még :)

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.05.26. 22:12:39

Na, ma megint a hátamon visított a permetező, be is ugrott, hogy ígértem, hogy lemérem a méretét a permetező "szárának". Nagyjából 1m a hossza a hasznos résznek, tehát ami kinyúlik a gépből. Maximális "fülsértő" fordulaton a legmagasabb fánk tetejéig is vígan eljuttatja a permetet, egyedül talán a cseresznyefánk esélytelen, de az már a kétszintes (tetőteres) présházunkat is túlnőtte. De az meg eleve igénytelen, alig-alig szoktuk permetezni, így is tele van mindig és nincs különösebb baja (igaz, idén keveset terem, de talán nagyobbak lesznek a szemek). Egyébként 40L ment el a szőlőre, és 30L a gyümifákra. 1 fajta szert használtam most csak, valami lisztharmatos cucc, még nagyfater vette. Tervben van, hogy az általad linkelt syngenta program szerint fogok én is legközelebb felkészülni a permetezésre, így külön köszönet a posztért, a faterom nem hagy békén (látta ő is... :>), hogy csináljuk mi is ez alapján.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2011.05.27. 11:56:56

@exian:
Köszi az infót. Én sokat szenvedek a gyümölcsfák permetezésével, de olyan kevés van hogy nem éri meg egy ilyen motoros csoda nekem. Bár idővel talán beruházok egyre. Mindenesetre profi lehet, ha ilyen magasra elviszi a permetet.

Édesapádat üdvözlöm :-), jó látni hogy idősebbek is lépést tartanak az internet korszakkal. :-)
süti beállítások módosítása