Nos eljött végre ez a nap is, kibontottuk az első palack saját készítésü borunkat. A várakozások a fejtés után lecsihadtak kissé de azért volt egy kis izgalom, gondolom ez azért természetes.

 Az első palackot kollégáimnak ajándékoztam és a céges, karácsonyi vacsorán bontottuk ki. Elég kontrasztos volt a kép, mert túl voltunk már egy Gere Kopar 2006-oson és elöttünk volt még egy Thummerer Vili papa cuvée. Nos ilyen keretek között nyitottam ki a "bort" és megfelelő verbális előkészítés után töltöttem szét az üveget. Hát... végülis volt aki megitta a pohara tartalmát :-) köszönet érte Viktóriának.

Persze a család is kapott belőle karácsonyra, mindenhol nagy sikert aratott ööööö.... a cimke, amit persze a megfelelő önkritika szellemében terveztem.

Szóval ilyenformán a 2010-es évjárat 6 palack bora gyorsan gazdára is lelt, az első borom, amelyet nem is én termeltem - mert a szomszéd elvadult szőlőjéből való - de mi készítettünk belőle bort és a feleségemmel és a fiammal palackoztunk. Úgyhogy mégis a miénk még ha csak játék is volt, de nagyon élveztem.

A borról néhány szóban annyit mondhatok, hogy a színe nagyon szép sötét vörös, az illata meglepően gyümölcsös, vaniliás. Az íze viszont... hát mit is mondhatnék mivel ez egy ténylegesen elvadult szőlőből van és a must cukra igen csekély volt ezért az alkoholtartalma is igen kicsi. Nos ennek megfelelően a bor nemhogy savhangsúlyos, hanem olyan savas, hogy akár rozsdamarásra is megfelelő lenne.

Pont: 2

Alant pár kép még a palackozásról és a végére a cimkét is ideillesztem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bence fiam palackozni tanul, én két palackkal járok elötte a tanulmányaimban. :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Naná, hogy megkóstoltuk már a palackozáskor, Bence is sokat dolgozott vele, úgyhogy ő is beledughatta a nyelvét.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szép mélyvörös színe lett, szinte teljesen átlátszatlan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a cimke.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szolonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr72557635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.01.04. 09:14:53

:)))

Nagyon tetszik, úgy ahogy van. Zseniális. Engedelmeddel ezt a "Termelte a Jó Isten" szöveget lekoppintanám következő címkémhez :)

Egyébként a mi, hasonló önkritikával rendelkező 2010es és 2011es borunk Kővágószőlősi Rettenet néven fog "forgalomba" kerülni (pár palackkal családi körben).

Üdv,
Csaba
csabatanya.blogspot.com

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2011.01.04. 11:53:50

Szia Csaba!

Természetesen használd egészséggel a szöveget, nem jogdíjas :-)

A cimkédre és a borodra is kíváncsi vagyok, majd írj róla, figyelem a blogodat, itt az oldaldobozban is. :-)

üdv
Sanyi

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.01.04. 12:22:23

Hoppá, tényleg, ezek szerint jó fej lettem?! :D

Kösz! Természetesen már Te is egy jó ideje fent vagy nálam, onnan szoktam idekattintgatni, ha látok frissülést. Meg néha csak úgy is.

Nem mellesleg én is szívesen kóstolnék tőled, akár ezt a guggolóst is :)

Ja és épp az imént elkészültem a címkével, ugyan még csak virtuálisan, de ráragacsoltam egy üvegre, rakok majd fel képet.

Abszolút a bejegyzésed ihlette, bár azért más hangulatú, de kösz tényleg még egyszer! :)

Üdv,
Csaba a tanyárú'

Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2011.04.29. 14:58:45

Szervusz!
Klassz! Garatulálok.
Feri

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2011.04.30. 22:05:41

@Ditúr:
szia
Köszönöm, látod ez az életem másik része. Szeretem a szőlőt már csak a Szőlőtő miatt is.

szia
Sanyi
süti beállítások módosítása